(facebook: aklından neler geçiyor? diyor.)

Çocuklarla her zaman sanat ve el işlerine dayalı etkinlikler yapmaya önem verdim bir süre. Ama artık yürümüyor. Çünkü bunu destekleyecek bir eğitim anlayışı, ortamı olmadı. Zaten bu iş benim yapmamla olacak değil. Sanat ya da el işleri öyle konulacak bir iki dersle de olmaz. Bunun için okulun, sanatla iç içe olacak şekilde yeniden üretilmesi gerekiyor. Her okulda küçük bir atölye olsa hiç fena olmaz. Bir drama salonu, yalın ayak çalışabileceğimiz koca bir salon, bahçe çalışmaları yapabileceğimiz topraklı bir alan.

Daha temel eğitiminin nasıl olacağına karar verilememiş bir ülkeden, çocuklarına sağlayamayacağı lüks şeyler istiyorum.

Sizce lüks mü?

2 yorum:

Gul Sen dedi ki...

Son derece haklısınız 90 yıldır bizlere dayatılan köhne eğitim sisteminden artık midemiz bulanıyor. Umarım güzel şeyler görürüz ölmeden. İyi dileklerimle...

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Bir zamanlar bu köy enstitüleri ile başarılmıştı.