Eğitim sersemleştirir

''Ben pedagog olmadan önce, başımıza neler gelmiş bilmiyordum.Ama şimdi biliyorum. Görüyorum ki kendi çocuklarımızı eğitim yolu ile sersemleştiriyoruz.
Ülkemiz eğitim sisteminin özeti bu…''
Eğitimin çocukları sersemleştirmesini istemiyorsanız her şeyden önce, çocukları değerlendirmekten vazgeçmeliyiz. Çocukları için haddinden fazla endişelenen aileler, çocuklarını sakatladıklarının farkında değiller. Aslında ben şu saatten sonra, çocuklara devletten çok ailelerin zarar verdiğine inanıyorum. Gidin İstanbul'da ya da başka büyük bir şehire, merkeze, çocukların nasıl aileleri tarafından depresyona itildiklerini çok rahat bir şekilde göreceksiniz. Çocuklar daha ana sınıfından ailenin minik tayı. Geleceğin en güzel mesleği için hazırlanıyor. Daha çocuk kendinin farkında değil ama, ailesi her şeyini düşünmüş, karar vermiş bile.
Bilmiyorum nasıl düzelir ama çocukların ruhu eziliyor. Saatlerce oyun oynaması gereken ve oyun-samasını kaybeden çocuk, test kitapları altında doğru şıkkı arıyor. Sıkılıyor, bunu veliler de görüyor ve üstün zekalı olduğundan sıkıldığını düşünüyor veliler. Maşallah toplumumuzda üstün zekalı dolu. Herkesin çocuğu üstün zekalı. Hiç kimse çocuğunu, çocuk gibi bile görmüyor, yürüyen bir beyin. La o çocuk daha. Birinci sınıfta üniversite sınavına girecek hali yok.

Hiç yorum yok: